پیام انجیل – The Gospel Message

انجیل عیسی مسیح در مورد اصلاح جامعه یا دولت ها نیست. پیام او از همه انسان ها می خواهد که توبه کنند و به یک نظم اجتماعی کاملا جدید و واقعیت سیاسی منحصر به فرد ، پادشاهی خدا ، بپیوندند. پیام او با ایدئولوژی های سیاسی نظم جهانی فعلی مخالف است.

عیسی شاگردانش را فرستاد تا آموزه های خود را به همه ملت ها گسترش دهند. همانطور که او اعلام کرد ، تمام اقتدار در آسمان و زمین به من داده شده است ، بنابراین ، بروید و همه ملت ها را شاگرد کنید. این پیام تغییر دهنده زندگی همه مردان را بدون استثنا به یک یا دیگری تحت تاثیر قرار می دهد.

Earth Dwellers - Photo by Greg Rosenke on Unsplash
[عکس گرگ روزنکه در Unsplash]

قبل از صعود ، به پیروانش دستور داد تا در اورشلیم منتظر بمانند تا زمانی که قدرت را به دست آورند وقتی روح القدس بر شما می آید ، شما شاهد من در اورشلیم و در تمام یهودیه و سامره و به انتهای زمین خواهید شد.

آخرین بند این بخش از اعمال ، چشم انداز زبور دوم مسیح است که ملت های زمین را اداره می کند. این سلطنت پس از مرگ و قیامت و صعود عیسی ناصری آغاز شد:

 "من از فرمان می گویم: خداوند به من گفت: شما پسر من هستید. امروز ، من شما را به دنیا آوردم-از من بپرسید ، و من به شما ملت هایی را برای میراث شما و تمام نقاط زمین را برای مالکیت شما می دهم",

 به عنوان وارث ابراهیم ، عیسی همه چیز را به ارث برد ، از جمله ملت ها. بنابراین ، او اکنون پیروان خود را به عنوان واعظ می فرستد تا نجات را به دورترین مناطق کره زمین اعلام کنند. همه مردم و هر قبیله و گروه زبانی باید خبر خوب را بشنوند.

پولس رسول نامه ای طولانی به کلیساهای روم نوشت و خود را رسول غیر یهودیان نامید. آزاردهنده سابق کلیسا به واعظ اصلی غیر یهودیان پادشاهی خدا تبدیل شده بود.

مؤمنان عدالت خدا را از طریق ایمان به عیسی دریافت می کنند. با خدا ، هیچ تمایزی وجود ندارد. این قومیت یا موقعیت اجتماعی نیست که کسی را از گناه تبرئه می کند.

هر انسانی بر یک اساس در برابر خدا می ایستد یا می افتد. گناه مساوات دهنده ای است که همه را در یک وضعیت وحشتناک قرار می دهد ، صرف نظر از ملیت.

از آنجا که خدا یکی و خالق همه مردان است ، او نجات را به هر مرد ، زن و کودک بدون در نظر گرفتن قومیت ، ملیت یا موقعیت اجتماعی و بر همان اساس برای همه ارائه می دهد.

از ایمان عیسی

هر کس با ایمان به پیام پاسخ دهد ، از مجازات های درست گناه و بر این اساس ، برای همه ، از طریق ایمان عیسی ، تبرئه می شود. هیچ پایه ای برای غرور یا اعتماد به نفس وجود ندارد چون همه گناه کرده اند و از جلال خدا محروم شده اند به جز ایمان عیسی. اون براي همه مردم مرد وقتي که ما هنوز دشمن خدا بوديم

پولس از ایمان توحیدی خود خواست تا از این پیشنهاد حمایت کند که همه در برابر خدا ایستاده یا سقوط کنند: آیا او خدای غیر یهودیان نیست ؟  بله ، از غیر یهودیان نیز ، از آنجا که خدا یکی است و ختنه ایمان و ختنه نشده از طریق ایمان را توجیه می کند.

هیچ مردی پیش از او به دلیل ملیت ، وضعیت اقتصادی یا جنسیت خود محروم نیست. همانطور که پولس به کلیسای کولوسا نوشت ، نمی تواند یونانی و یهودی ، ختنه و ختنه ، وحشی ، اسکیتی ، برده ، فریمن وجود داشته باشد ، اما مسیح همه و همه است.

از طریق عیسی ، خدا یک بشریت جدید و یک واقعیت سیاسی متفاوت را ایجاد می کند که کاملا متفاوت از ملت ها و دولت های این جهان سقوط کرده است ، یک جامعه عهد ، منحصر به فرد ، متشکل از مردان و زنان هر کشور که توسط خون عیسی رهایی یافته اند ، همان عیسی که زندگی خود را به عنوان باج برای بسیاری داده است.

هر رابطه انسانی با ایمان ما به عیسی دوباره تعریف می شود. خداي خداوند ما ، يسوع مسيح ، مردان و زنان نجات يافته را به صورت پسرش شکل مي دهد. تمایز سنتی نژاد و وضعیت اجتماعی یا اقتصادی در جامعه جدید او نامناسب است. چیزی که هرکدام از ما مشترک داریم ایمان عیسی است. این نجات یک پیام برای همه مردان است.

ماموریت عیسی که به کلیسا اختصاص داده شده این است که این انجیل را در هر گوشه ای از سیاره اعلام کند و تکمیل این ماموریت قبل از بازگشت عیسی در ابرهای آسمان ضروری است. مرزهای ملی ، الزامات فرهنگی و موانع قومی مانع از رسیدن پادشاهی خدا به تحقق آن نخواهد شد.

روزی می رسد که گناه ، بیماری و مرگ برای همیشه از بین می رود. این پیروزی بزرگ با بازگشت عیسی به قدرت هم زمان خواهد بود وقتی که او مردگان صالح را زنده می کند ، مرگ را شکست می دهد ، پیروان وفادارش را پاداش می دهد ، شرور را قضاوت می کند و حکومت خدا را با تمام تمامیت خود آغاز می کند.

مردمش فراخوانده شده اند تا خبر خوبش را به تمام نقاط زمین اعلام کنند. هر کس با ایمان بشنود و پاسخ دهد ، بخشش گناهان ، نجات و زندگی ابدی را دریافت خواهد کرد.

 

[دانلود نسخه PDF]


Comments

MOST POPULAR POSTS

Salvation for the Nations

His Name is Jesus